15 Ocak 2014 Çarşamba

zencefilli mercimek çorbası ve alinazik


 

havalar yeniden soğudu benim şehrimde bilmiyorum artık sizin şehirleriniz de hava ne alemde ama.. genel oarak kışı yaşıyoruz işte..
havalar soğuk diye içimizi ısıtacak bir çorba olsun  ve ısıtmışken iyice ısıtsın diye çorbamı zencefilli yaptım.. normalde 1 çay kaşığı koyuyordum tüm yemeklerime ama bu kez 1 yemek kaşığı koydumm.
ben beğendim ama eşim zencefilin acılşığından başka tat alamıyorum dedi ve beğenmedi :( halbuki nekadar özenerek yapmıştık kemik bile koydum içine bol vitaminli olsun diye neyse kısmet böyleymiş daha doğrusu kısmet tüm çorbayı benim yememmiş :) tüm tencereyi aynı anda içmedim tabi ama 1 hafta boyunca her akşam yemeğinde bir kase içerek bitirdim yemekleri atma veya dökme huyum yoktur.. bu arada eşim ogün aç kalmadı tabii yazdan hazırladığım patlıcanlarım vardı buzlukta.. çıkardım bi güzel alinazik yapmıştım.
gelelim resimlere..










8 yorum:

  1. aa iyi fikir
    bende 1 çay kaşığı atayım kimse hissetmez o zaman acılığı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben normalde her yemeğe bir çay kaşığı toz atıyorum hissedilmiyor. makarna soslarına falan atabilirsin :)

      Sil
  2. Resmen bomba yapmışsın çok da iyi yapmışsın... Zencefil öyle çok sağlıklı bir şey ki, insan onu içtiğinde resmen üşümüyor.. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. çorbayı not aldım yapcem.
    :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım gerçeten çok iyi düşünmüşsün soğuk havalarda tüketilmesi gereken şeylerin başında geliyor zencefil..

    YanıtlaSil