hafif tatlı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
hafif tatlı etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

10 Eylül 2014 Çarşamba

dr. oetker sakızlı muhallebi- şeftalili dream ole

selaaaamm
bugün öğle yemeğinden sonra çok uykum geldi evde olsak ne güzel kestiririz ama ne yazıkki böyle bi şansımız yok :)
olsun güzeeel bir türk kahvemi  içtim ve kendime biraz geldim diyebilirim :)
evet dr. oetker ürünleri benim evimde olmazsa olmazlardan artık su- ekmek gibi birşey :))
canımız  sakızlı muhallebi çekmişti gecenlerde yapayım dedim. hemde önceden dream ole nin çileklisini yapmıştım yaz bitmeden şeftalili olanını da deneyeyim dedim..
ikisini de yaptım gerçekten hem çok lezzetli oldular hem de hafif bir tatlı olduklarından dolayı da ağır gelmedi..


yapılışları içinde işte resimler





muhallebinin üzeri kurumasın diye kapaklarını kapadım..








işte bu kadaaar harika bir muhallebi ve dream ole elde ettim. pratik tatlı istiyorsanız işte size iki seçenek
sevgileer :)

7 Ağustos 2014 Perşembe

dr. oetker irmik helvası

merhaba arkadaşlaaaar..çay molamda blogger arkadaşlarım neler paylaşmış diye bakındıktan sonra blog resimleri dosyama baktım bakalım neleri paylaşmamışım diye ramazanda kadir gecesinde yapmış olduğum irmik helvasını paylaşmadığımı farkettim ..
evde yapmış olduğumuz peynirli irmik helvası gibi olmasa da tatlı isteğimizi giderebilir lezzette diye düşünüyorum hele de üzerine tarçın serpince bence çok lezzetli bir tatlı pratik tatlı arayanlar için ideal..
ben bu tatlıyı 2 paket yaptım çünkü komşularıma da dağıtmak istedim mübarek kadir gecesinde herkes bişeyler getiriyor :)) ben de katılayım istedim..
işten eve geldim hemen 15-20 dk da oldu.
işte yapımı..



ben oruç kafayla tüm malzemeleri ekledim pişirdim ama aşağıda yapılması gerektiği gibi yazdım.. tadında bence bi farklılık olmadı diğer yaptıklarım gibi oldu ama siz aşağıda yazdığım gibi yapın hatta paketin arkasınıda çektim oradanda faydalanabilirsiniz. :)

malzemeler
2 paket dr. oetker irmik helvası
1 paket margarin
üzeri için toz tarçın..
4 bardak su kullandım







  • artık her tarifimde ölçü bardağı kullanıyorum yanılma riski kalkıyor :)







margarin ve suyu tenvereye alın margarini eritin. su kaynayınca irmik helvası paketini boşaltın (paketin içersinde fıstıklar var bol miktarda )kaynayana kadar karıştırın. kaynadıktan sonra altını kısın ve suyunu çekene kadar bekleyin. suyunu çekince de ocağın altını kapatın ve biraz ılıyınca ocaktan alın servise hazır :))

tüm komşularıma dağıttım sağolsunlar onlarda bana çok çok yemek verdi apartmanın içi iftar vakti curcuna koşturmaydı herkese birbirine bişeyler veriyor falan filan güzel şeyler bunlar inşallah ömrümüz oyunca da böyle olur bu güzellikleri yaşarız.. :)

15 Temmuz 2014 Salı

kaymaklı ekmek kadayıfı

merhabalar :) bugün en sevdiğim tatlılardan biri olan kaymaklı ekmek tatlısının tarifini paylaşıcam..
bu tatlıyı etimekle de yapıyorlar onun tadı da güzel oluyor ama orjinal ekmek kadayıfı bulur ve ekmek kadayıfı ile yaparsanız daha lezzetli olur.. bu tatlıyı haftasonu iftara davet ettiğim misafirlerime yaptım ve aşırı beğenildi sizinlede paylaşmak istedim :))bence ramazanda yapılabilecek güzel tatlılardan biri..

malzemeler
  • 1 adet(paket ) ekmek kadayıfı
  • 1 kg şeker
  • 500 gram  kaymak
  • 1su bardağı çekilmiş fıstıkiçi
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  •  su

yapımı
borcama  ekmek kadayıfını koyun. sıcak- ılık suyu ilave edip üzerine  bez örterek on dk kadar bekletin. Yumuşadıktan sonra   temiz bir mutfak beziyle fazla suyunu bastırarak alın. Toz şeker ile limon suyunu 1-2 dakika kaynatın. Ocaktan alıp kadayıfın üzerine gezdirerek dökün. Ağır ateşte, kenarlardaki şerbetinden kaşıkla alıp üzerine dökerek pişirin. Suyunu çekince ocaktan alın. vee hazır olan  kadayıfı  kaymakve antep fıstığı ile   servis yapın :)