7 Ağustos 2014 Perşembe

dr. oetker irmik helvası

merhaba arkadaşlaaaar..çay molamda blogger arkadaşlarım neler paylaşmış diye bakındıktan sonra blog resimleri dosyama baktım bakalım neleri paylaşmamışım diye ramazanda kadir gecesinde yapmış olduğum irmik helvasını paylaşmadığımı farkettim ..
evde yapmış olduğumuz peynirli irmik helvası gibi olmasa da tatlı isteğimizi giderebilir lezzette diye düşünüyorum hele de üzerine tarçın serpince bence çok lezzetli bir tatlı pratik tatlı arayanlar için ideal..
ben bu tatlıyı 2 paket yaptım çünkü komşularıma da dağıtmak istedim mübarek kadir gecesinde herkes bişeyler getiriyor :)) ben de katılayım istedim..
işten eve geldim hemen 15-20 dk da oldu.
işte yapımı..



ben oruç kafayla tüm malzemeleri ekledim pişirdim ama aşağıda yapılması gerektiği gibi yazdım.. tadında bence bi farklılık olmadı diğer yaptıklarım gibi oldu ama siz aşağıda yazdığım gibi yapın hatta paketin arkasınıda çektim oradanda faydalanabilirsiniz. :)

malzemeler
2 paket dr. oetker irmik helvası
1 paket margarin
üzeri için toz tarçın..
4 bardak su kullandım







  • artık her tarifimde ölçü bardağı kullanıyorum yanılma riski kalkıyor :)







margarin ve suyu tenvereye alın margarini eritin. su kaynayınca irmik helvası paketini boşaltın (paketin içersinde fıstıklar var bol miktarda )kaynayana kadar karıştırın. kaynadıktan sonra altını kısın ve suyunu çekene kadar bekleyin. suyunu çekince de ocağın altını kapatın ve biraz ılıyınca ocaktan alın servise hazır :))

tüm komşularıma dağıttım sağolsunlar onlarda bana çok çok yemek verdi apartmanın içi iftar vakti curcuna koşturmaydı herkese birbirine bişeyler veriyor falan filan güzel şeyler bunlar inşallah ömrümüz oyunca da böyle olur bu güzellikleri yaşarız.. :)

20 yorum:

  1. Gelcekten güzel görünüyor. Aslinda öyle hazir paketlerden beklemem ama dr. oetker gelcekten iyiyimis. =)

    www.missysworld.com

    YanıtlaSil
  2. O değil de sabah margarinin satışı hala var mıymış? Vay be eskilere götürdü beni, bulsam da ben de alsam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de gördüğümde şaşırdım hemen aldım :))

      Sil