25 Mart 2015 Çarşamba

ıspanaklı kiş tarifi

pazar sabahı ıspanaklı kiş yapmak istedim çünkü yıkanmış temizlenmiş ıspanaklarım vardı nasıl değerlendirsem ; yumurtalı ıspanakmı yapsam kiş mi diye düşünürken hazır da erken uyanmışken kahvaltıya yapayım dedim.. tarifim çok kolay eğer yapmak isterseniz üşenmeyin yapın :)

malzemeler
ıspanak harcı için  malzemler
  • 1 kg ıspanak
  • 1 çay bardağı süt
  • isteğe göre kara biber,tuz, pul biber
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • bir su bardağı kadar kaşar peynir rendesi ( enson üzeri için)
kiş in hamuru için malzemeler
  • 2,5 su bardağı un ( ben tam buğday kullandım )
  • 125 gr margarin
  • bir tutam tuz
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket hamur kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ ( hamurun dinlenirken yüzüne sürmek için )

hamur için gerekli olan tüm malzemeleri geniş bir kaba alıp yoğurdum. yüzeyine sıvıyağ sürüp buzdolabında dinlendirdim. bu arada ıspanak harcı için temizlenmiş ıspanakları doğradım yağda soldurdum üzerine baharatlarını attım %80 pişti ocağın altını kapatıp sütü ilave ettim ve hamurumu tepsiye yaydım fırına sadece hamuru attım 20 dk 180 derecede pişti çıkardım üzerine ıspanaklı harcı döktüm her tarafına eşit bir şekilde sonrada kaşar rendeledim tekrar 20 dk 180 derece fırında pişirdim sıcak sıcak afiyetle yedik ..






4 yorum:

  1. nefis görünüyor eline sağlık :)) üşenmediğim bir sabah denerim :))

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil