18 Haziran 2015 Perşembe

omaç - ekmek köftesi-

merhaba arkadaşlar herkesin  ramazanı mübarek olsun ..
dün akşam canımın çok istediği bir yemek yaptım
ekmek köftesi eşim sevmiyor ama olsun ben kendime yaptım kalanı da sonra yerim dedim :))
daha önce tarifini vermiştim bu yemeğin ama verdiğim tarif pidenin bayatındandı dün yaptığım somun ekmekti.

  • 1 bayat somun ekmek
  • 6 salkım domates
  • 2 biber
  • 1 kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2yemek kaşığı biber salçası
  •  tozbiber, karabiber
  •  yaklaşık bir çorba kase dolusu küp doğranmış peynir
  • yarım su bardağı sıvıyağ
yapımı
ekmekler minikçe elde parçalanır . ayrı bir kapta minikçe doğranmış olan biber ,domates, soğan-sarımsak , peynir eklenir . baharatlar , salça ve doğranmış ekmekler ilave edilir ve güzelce yoğurulur. harç elinizde top şekline gelebilir kıvama gelince zeytinyğ ilave edilir ve sıkımlanarak tabağa dizilir ..

 survivor eşliğinde uzun zamandır içmediğim kahvemi de içtim :) çok içmemekle birlikte arada keyfine 10 günde bire denk geliyor sanırım kahve keyfim ..



diğer tarifimi görmek istiyorsanız tıklayıın :))

13 yorum:

  1. Bayat ekmeği değerlendirmek için ideal olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle hele de ramazanda hergün taze ekmek alınıyor ekmekler artıyor bu ekmekleri çöpe atmamak ve değerlendirmek için bu tarif birebir :)

      Sil
  2. ÇOK GÜZEL DEĞERLENDİRMELİ BİR TARİF OLMUŞ BENDE UYGULAYACAĞIM ...BİLMİYORDUM ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden afiyet olsun ozaman beğeneceğine eminim :)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Ayyy nasılda lezzetli görünüyorlar öyle, bende denicem, ellerine sağlık canım sevgilerimle, hayırlı ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana da hayırlı ramazanlar özlemcim :) denediğinde instagrama koymayı unutma :)

      Sil
  5. Çiğ köfte gibi duruyor. Bayat ekmek de değerlendirilmiş oluyor. Çok güzel...

    YanıtlaSil
  6. Eline sağlık canım, biz yufka ekmek ile yapıyoruz..

    YanıtlaSil