21 Eylül 2012 Cuma

reçel ile yaptığım meyve suyu (şurup)

çay ve kahveyle çok aram yoktur günde bir bardak içersem içerim ancak .
bu yaz da hiç içmedim zaten hava sıcak bide sıcak çay veya kahve zulüm gibi geliyor bana :)
kahvaltıda bile içmedim okadar ki aram yok yani...
su ve meyve suyu tercihim benim şöyle soğuk soğuk çok iyi oldu valla.. özellikle de limonatayı çok seviyorum kahvaltıda da güzel gidiyor
hazır meyve suları nekadar sağlıklı nekadar sağlıksız bilemiyorum ama sonuçta katkı maddesi mutlaka var diye düşünüyorum. limonatayıda deneyeceğim birgün şuan onuda hazır içiyorum ama napim okadar da şimdilik olsun bari :)
 kendi meyve suyumu kendim yapıyorum şeftali, kayısı ,çilek, vişneee


işte meyve suyum

 çok da güzel oluyor.:)
nasıl yaptığımı anlatayım bildiğimiz reçeli blendırda çekin. pürüzsüz bir kıvam elde edin. üzerine de suyu ekleyin iyice karıştırın şeker kıvamına bakın eğer yeterliyse  şeker koymayın yetersiz se size şekeri az geldiyse biraz şeker ilave edip tekrar çalkalayın. işte bukadar sonrada buzdolabına atın canınız istediğinde hazırda meyve suyu. misafire de güzel oluyor asitli içecek içmeyen misafirlere ayrı hoş bir sunum oluyor.
özellikle okulların yeni açıldığı şu günlerde çocukların termoslarına koyup sağlıklı meyve suları içirebilirsiniz. 

2 yorum: