18 Şubat 2014 Salı

tuzlu kurabiyelerim

merhabalaaar
gecen haftadan beri eklicem resimleri makinada unutuyorum
kardeşimin okul tatili bitti gecen hafta gitti :(
bende giderken ne yapsam diye düşündüm ve tuzlu kurabiye yapmay karar verdim hem 1 ay a kadar beklesede bişey olmaz hemde kuru akmaz kokmaz diye düşünerek bu kurabiyeleri yaptım işte malzemeler
  • 1su bardağı yoğurt
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 125 gr yani yarım margarin (erimiş olacak)
  • 4,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 paket hamur kabartma tozu

 tüm malzemeri derin bir kaba alıyoruz ve güzelce yoğurup şekil veriyoruz. ben halka şekli verdim. hepsi aynı ebatda olsun istedim. tepsiye diziyoruz. önceden ısınmış 170 derece fırında tam 30 dk pişirin. 30 dk dan 1 dk daha fazla pişirmeyin çünkü sınır 30 çıkardığımda tam pişmişti.tam 2 bucuk tepsi çıktı.




ben iki ölçü yaptım çünkü hem evimde kalsın hem de annemlere de vermek istedim.
bu ölçülerden 50 tane çıkıyor ben iki ölçü yaptığım için 101 tane çıktı :)
malzemesinde bişey yok hem de bereketli bir parça hamurdan ayırdım ve tozbiber ekledim oda biberli oldu..
eğer denerseniz ki deneyin bence :) öneririm
 afiyet olsun 

4 yorum: