24 Şubat 2014 Pazartesi

bol resimli pazar akşam yemeği

herkese merhabalaar yeni birhaftaya aynı zamanda şubatın son haftasına girmiş bulunmaktayız :)
cümlemiz için hayırlı uğurlu olur inşallaaaah :)
dün akşam evdeydim ve kendim yemek yapmak istedim..
patates köfte ,pirinç pilavı ve Iceberk piyazı yaptımm.

patates köfte tarifini vereyim önce.
malzemeler
  • 3 tane büyük boy patates
  • 350 gr. kuzu kıyma
  • 3 dilim ekmek içi
  • biraz kimyon ,tuz, pul biber
  • sos için bir çay bardağı sıvıyağ,1 çorba kaşığı domates salçası
  • 3-4 tane cerry domates
  • 1 tane biber
 malzemeler bu şekilde resimli olarak anlatımıda






 200 derece fırında yaklaşık bir saat pişti. patateslerim taze patates olduğundan zor pişti biraz.

ıceberk piyazı malzemeleri de
  • 5-6 yaprak ıceberk marulu
  • 2-3 tane kornışon turşu ama ben havuç turşu kullandım
  • 2 çorba kaşığı kadar zeytinyağ ve nar ekşisi
  • tuz, pul biber

pilavıma da tavuk bulyon kullandım. klasik pilav tarifi




ve sonuç olarak güzel bir akşam yemeği oldu eşim  de çok  beğendi. hatta ona süpriz oldu :)
herkese güzel haftalar diliyorum.. :D


10 yorum:

  1. Ellerine sağlık harika bir yemek köfte patatese kimse hayır diyemez,sevmeyen yoktur sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle çok lezzetli . teşekkürleer :D

      Sil
  2. ellerine sağlık canım çok nefis görünüyor, kıymayı sade olarak mı kullandın ,herhangi birşey ilave ettinmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) canım ayrıntılı olarak yukarıda belirttim ama gözünden kaçtı herhalde . ekmek içi ve baharat ilave ettim. sevgiler :)

      Sil
  3. herşey çok güzel gözüküyor...

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık kimse ben yemem demez :) özellikle çocuklar ve benim oğullarım en çok istedikleri bazen arasına kerevizide kızartırım patates gibi yada yemeğin yanına kerevizi rendelerim birde havuç rendelerim bir kaşık mayonez 250 gr yoğurt 2 diş sarımsak karıştırırım salata tabağına üzerine biriki dal maydanoz veya dere otu kereviz sevmeyenler bu salatayı yiyorlar :) afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir gün ben de yapayım salatayı öneriniz için teşekkürler :)

      Sil