10 Nisan 2014 Perşembe

tost makinasında islim-kürdan kebabı

merhabaalar
gribimin en kötü zamanlarını  yaşıyorum ..
haftasonuna kadar inşallah geçer çünkü cumartesi günü  misafirliğe gideceğim :D
neyse gelelim başlığımızdaki konuya..
kürdan- islim kebabımızın tarifi şu şekilde..
malzemeler:
  • 2 tane uzun patlıcan ( benimkiler inceydi- azdı hem de siz patlıcanı 4-5 tane kullanabilirsiniz)
  • 400 gr. yağlı kıyma
  • 1 dilim ekmek içi (köftelerimizin yumuşak düşmesi ve dağılmaması için )
  • istediğiniz baharatlar ( ben tuz ,tozbiber , karabiber çok az da kimyon koydum )
  • 1 küçük kase domates püresi ya da salçası 
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • kürdan
  • iki tane biber
yapımı :
önce kıymayı bir kaseye alıyoruz.
ekmek içi ve baharatlarla güzelce yoğurum köfte şeklini verip buzdolabına atıyoruz.
patlıcanları uzun ince biberleri irice küp küp doğruyoruz.
önce patlıcanları tostmakinasına alıyoruz soteliyoruz..
ardından biberleri soteliyoruz tostmakinasında
sonrada dinlenmiş et köftelerini yüzde 75 pişiriyoruz.
patlıcanları ete sarıyoruz bir tane de biber koyup üzerine kürdanları saplıyoruz tüm malzemeler bitene kadar bu işlemi sürdürüyoruz.
borcama dizip bir kasede domates püresi 2 kaşık yağı ilave edip karıştırıyoruz ve üzerine döküyoruz patlıcanların..
180 derece fırında 15 dk pişiriyoruz.












 patlıcanım az olduğu için tek kat sardım köfteye normalde iki kat sarılıyor..






bol yağda kızartmöadığım için çok hafif bir yemek oldu.. yapmanızı tavsiye ederim..
sevgiler..

9 yorum:

  1. ben patlıcanları yağda kızartıp yapmıştım dediğin gibi biraz ağır olmuştu, bir de senin tarifinde denemek isterim, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene canım tost makinasında :) hafif oluyor. biyer de batmıyor :)

      Sil
  2. tost makinesi fikri harika en azından daha hafif olur tamda şu aralar sağlıklı beslenmeye başlamışken bu şekilde yapmak en iyisine benziyor :)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. hımm çok güzel görünüyor. geçmiş olsun cnm bende faranjit oldum ühü ühü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooff faranjit de çok kötü ya ben de oluyorum arada :( yazın bile olurum

      Sil
  4. en sevdiğim tariflerden....Ben de tost makinesinde yapıyorum. Oldukça hafif oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Hep kaçarım ben kızartmalı tariflerden.
    Akıl akıldan üstün vallahi, iyi yöntem;)

    YanıtlaSil