7 Nisan 2014 Pazartesi

gazozlu kek tarifi

herkese merhabalaarrr ççok ama çok yoğun bir haftasonundan işlerimize tekrar döndük.
dün akşam hiç pazartesi sendromu falan yaşamadım. çünkü evde daha çok yoruluyorum hele de buhaftasonu.. ne gezmeden geri kalıyorum ne evin işinden gücünden.. buarada baya eklenecek tarif birikti buhafta hepsini paylaşmaya calışacağım..neyse gelelim dün akşam yapmış olduğum gazozlu kek yapımına..
malzemeler :
  • 1 şişe gazoz 
  • 3 su bardağı un
  • 1 tane kabartma tozu- vanilya
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2  yemek kaşığı ayı üzümü :)   ( ikeadan almıştık pankek ve keklere bi iki kaşık koyuyorum güzel bir aroma veriyor bence)
  • 3tane yumurta 
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1limon kabuğu rendesi
 yapımı:
şeker ve yumurtalar iyice çırpılır .
gazoz ve yağ eklenir ardından kabartma tozu, vanilya ve un eklenir güzelce karıştırılır ve 170 derece fırında 45 dk pişirilir..




keki bu kez mikserle çırpmadım elimle çırptım güzel de kabardı ..


 keki fırından .ıkardıktan 15 dk sonra ters çevirip kek fanusuna koydum .çünkü ben keki kalıptan çıkarmaya çalışında kırılıyor bunda bıraktım kendiliğinden düştü..



8 yorum:

  1. daha önce hiç yemediğim bir kek, ellerine sağlık canım.. bu arada silikon kek kalıbından bende de var ama hiç kullanmadım çıkarırken sıkıntı oluyormuş çünkü..

    YanıtlaSil
  2. yok canım ya .. ilk başlarda içinde kalıyordu gül desen çıkıntıları ama artık acele etmiyorum resimlerde gördüğün gibi ters çevirip bekliyorum kendiliğinden düşüyor..
    sıkıntı olmuyor artık bende..

    YanıtlaSil
  3. aa gazoz muu
    ilk kez duyuyorum
    diyetim bitince denenecekler listesine ekliyim :)
    gül kalıp çok hoş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet ben limonlu gazoz kullandım limon kabuklarıyla da aroması güzel uyumlu oldu :D

      Sil
  4. Gazozlu keki duymuştum ama hiç denemedim. Kalıbınız da çok güzelmiş :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Gazozun keke çok yakıştığını duymuştum ama bende hiç denemedim. Birde gazozun ne miktar olduğunu yazarmısın. Bir şişe deyince aklıma o büyük şişelerden başka bir şey gelmedi.

    YanıtlaSil
  6. yooo resim olarak attım sandım şimdi baktım yok atlamışım o resmi ekliyorum hemen. 250 ml minik cam şişelerdeki. tahmini bir bardak

    YanıtlaSil