31 Ekim 2014 Cuma

eli böğründe nasıl yapılır

eveeet şimdi paylaşacağım tarif kahramanmaraş yöresine ait bir yemek . ben kahramanmaraşta üniversite okudum orada öğrenmiştim bu yemeği ve gecenlerde evde denemek istedim.
ve şiddetle tavsiye ederim bu tarz yemekleri seviyorsanız mutlaka deneyin, hem doyurucu hem lezzetli ve en önemlisi de pratik bu yemeği haftaiçi işten gelince yaptım ama akşam 20:00 de hazırdı yemek yarım saat de de pişti bu bakımdan daha da sevdim diyebilirim

malzemeler
  • 1 tane büyük boy soğan
  • 3 tane domates
  • 3 tane yeşil veya kırmızı biber
  • 2 baş sarımsak
  • tuz- karabiber
  • 500-600 gr julyen doğranmış et
  • 100 gr kadar da kuyruk ya ( bu yağı koymak size kalmış biz etin altına koyduk et yanmasın ve daha lezzetli olsun diye ben yemek piştikten sonra yemedim yağları kattığı lezzet yetmişti çünkü )
  •  
  • tepsinin boyutunda yanmaz yağlı kağıt



yapımı
domates, biber ve soğanı irice doğruyoruz  eti julyen, sarımsakları da sadece doğruyoruz, tepsiye sırayla diziyoruz. üzerine karabiber ve tuz serpip yağlı kağıt ile üzerini kapatıyoruz. alüminyum folyo  ile kaplanması gerekti kurumasın ve çabuk pişsin diye ama geçenlerde levrek balık tarifimde bir izleyicim sağolsun uyarmıştı zararlı kullanma diye ben de araştırdım gerçekten zararlıymış bu yüzden yağlı kağıt kullandım çok da güzel olsu aklınızda bulunsun yağlı kağıttsa aynı işlemi görüyor. neyse işte :) kağıdı tepsinin içine doğru kıvırarak tamamen kapattım heryerini ve 30 dk 200 derecede yemek pişti bu kadar basit. denemek isterseniz şimdiden afiyet olsun.



8 yorum:

  1. Ellerinize sağlık.Geçenlerde Maraş'a gittiğimizde yedik.Çok lezzetliydi.

    YanıtlaSil
  2. Et Dana Mi kuzu mu acaba? Pratikmis,ilgimi cekti,sogan ve sarimsagi bizimkiler yemez ama denemeye deger gibi,bir kenarada Patates eklenirse yiyebilirler.Eline saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kuzu kullandım ama siz dana da kullanabilirsiniz. sarımsak soğan pişmiş harika oluyor :)

      Sil
  3. nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. etler kısa sürede nasıl pisti.?çok güzel iştah açıcı: )

    YanıtlaSil