12 Kasım 2014 Çarşamba

zeytinyağlı pırasa

kaç zamandır canım çekiyordu bu yemekten ama eşim yemediği için yapmıyordum .
markette de pırasaları taze taze güzel görünce dayanamadım  aldım.

malzemeler
  • 4 tane pırasa
  • 2 tane havuç
  • 1 tane soğan
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 su bardağı tavuksuyu
  • 1 çay kaşığı tuz

yapımı
  • soğanı küp küp doğrayıp kavurdum.
  • üzerine halka halka dilimdiğim havuçları attım 5 dk kadar kavurdum
  • halka halka dilimdiğim pırasaları ilave ettim
  • tavuksuyunu ekledim 
  • karıştırdım pirinçleri ve tuzu  ekledim 
  • yarım saat kısık ateşte pişirdim.










6 yorum:

  1. ben çok severim yapınca Ozan da zoraki de olsa yiyor :) nasıl sevmezler valla anlamam üzerine de biraz limon sıkarım ohh mis :)
    zeytinyağlı tüm yemekleri sıcak severim ocağın altını kapar kapamaz yenecek o yemek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben de sıcak severim. limon veya dereotlu yoğurt da iyi gidiyor :))

      Sil
  2. İkinci bebeğe hamile kaldığımdan beri sebze yemekleri için deliriyorum. Eevdekilere kızartma ve pilav makarna yapıp tamamen kendim için pişiriyorum bu tarz yemekleri. V e şimdi canım çekti hemen başlıyorum bu yemeği yapmaya:)))

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor ! ellerinize sağlık .

    YanıtlaSil