14 Kasım 2014 Cuma

ıspanaklı peynirli börek

kış aylarında en çok yaptığım ıspanaklı böreği bu kez peynirli yaptım. böreği yapıp görümceme gitmiştik  ailece çok çok beğendik gerçekten çok lezzetli bir börek olduğunu düşünüyorum.

malzemeler
  • 4 tane yufka
  •  1 kg ıspanak
  • 1 tane kuru soğan
  • karabiber, toz biber, tuz
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • yarım kalıp beyaz peynir

böreğin sosu için
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı zeytinyağ

üzeri için
  • 1 tane yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı kadar çörekotu

yapımı
  • önce soğanı küp halinde doğradım yağda kavurdum üzerine de temizlenmiş yıkanmış ıspanakları ekledim baharatını attım ve soldurdum.

borcamı yağladım büyükçe yufkayı tek kat halinde bütün olarak açtım sos dan gezdirdim sonra bir tane yufkayı tekrar parçaladım tepsiye eşit olarak dağıttım üzerine sos ve ıspanaklı  harçtan koydum.
bir tane yufkayı tekrar parçaladım sosladım sonrada yarım kalıp beyaz peyniri ve ıspanak harcını eşit olacak şekilde gezdirdim tekrar yufkayı yüzüne açtım kenarlardan taşan yufkayıda üzerine kapadım
böreği dilimledim kalan sos u da üzerine döktüm 2 saat buzdolabında beklettikten sonra yumurta sarısını sürdüm çörek otunu serptim ve fırına attım..


 45 dk 190 derecede pişirdim.



9 yorum:

  1. Ben bazen ıspanagi çiğ olarak peynirle karıştırıp katıyorum böreğe, hem pratik hem daha az ölmüş oluyor:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acele olduğu zamanlar ben de soldurmadan ekliyorum :)

      Sil
  2. ohh ne güzel çifte tat hem peynir hem ıspanak :) eline sağlık cicim.

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık ;) Ispanaklı böreğe bayılırım. Kokusu buraya kadar geldi...

    YanıtlaSil
  4. Börek çok leziz görünüyor ellerine sağlık. Blogunu nasıl takibe alırım diye sormuşsun facebook hesabım yok. Blogumdaki izleyiciler bölümünden takip edebilirsin ilgine teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil