14 Kasım 2014 Cuma

hasta çorbası

bu çorbayı severek yapıyor ve tüketiyorum :)
ve gerçekten vücuda iyi geldiğini düşünüyorum hele de bol limon sıkınca insan kendini daha iyi hissediyor.
özellikle grip, nezle veya halsiz olduğumuz zamanlarda ben bu çorbayı yapıyorum.

malzemeler
  • 2 tane kalçalı tavuk but
  • 1 lt su
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1 su bardağı pirinç ( ben katı kıvamlı sevdiğim için su bardağı kullandım siz çay bardağı da kullanabilirsiniz)
  • tuz- karabiber

yapımı
1 lt su tencereye  koyulur tavuk butlar ilave edilir kaynamaya başlayınca salçası ve pirinci konur arada yüzüne biriken tavuğun tortusu alınarak tavuklar pişirilir .
pişmiş butları ayrı bir tabağa alınır ve  biraz soğuttuktan sonra didilir didilen butlar çorbaya tekrar ilave edilir çorbanın tuzu karabiberi ve zencefili atılır bir taşım kaynattıktan sonra servise hazır.

4 yorum:

  1. salçayı her zaman kavuruyorum yoksa tadı ve kokusu hoşuma gitmiyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem hiç dikkat etmedim demekki kokmamış bana :)

      Sil
  2. Ben de bloğumda sizinkine benzer iki çorba yayınladım.Elinize sağlık çok güzel gözüküyorlar.pembezambak.wordpress.com

    YanıtlaSil