7 Kasım 2014 Cuma

yoğurtlu patates tarifi

malzemeler

  • 3 tane iri bot patates
  • 1 su bardağı pişmiş nohut
  • 500 gr. kuzu parça et (önceden pişirilmiş kullandım)
    3 su bardağı yoğurt
  • 1 tane yumurta
  • 1 çay bardağı zeytinyağ

sos için

  • 1 yemek kaşığı safran
  • 1 çay bardağı zeytinyağ


yapımı

  •  küp küp doğradığım ve tuzlu suda 1 saat kadar beklettiğim patatesleri tencereye ilave ettim ve yağda 8-10 dk kızarttım .
  • önceden pişirmiş olduğum etleri tencereye koydum yağda 1 dk kadar çevirdim
  • önceden pişmiş olan nohutları da ekledim karıştırdım 
  • 4 su bardağı su ilave ettim kapağı kapadım ve kaynattım patatesleri pişirdim.
  • ayrı bi kaba yoğurdu aldım  yumurtayı kırdım ve birazda tuz koydumve 10 dk kadar çırptım .
  • çırpmak çok önemli yoksa yoğurt kesilir.
  • yemeğin suyundan az az aldım yoğurda ilave ettim karıştırdım .
  • tüm yoğurdu patateslerle buluşturdum 
  • bir taşım kaynattım
  • ayrı bir tavaya bir çay bardağı zeytınyağı koydum ve yağı ısıttım sonrada safranı ilave ettim.
  • sosu yemeğe döktüm ve  servisini yaptım.





 bu yemeğe en çok bulgur pilavı yakışıyor denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun :)



8 yorum:

  1. Ne şirin bir blog bayıldım.
    Ellerinize sağlık aldım bu tarifi sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Tam benlik tarif bayıldım:))

    YanıtlaSil
  3. Sarımsak ve naneyle de harika olur gibi geldi:-) Eline sağlık:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir tabi damak zevkine kalmış :)
      bazıları yağ -naneli sos da yapabiliyor.
      ama safranı böyle soslamayı ben daha çok yakıştırıyorum

      Sil
  4. Hoş güzel değişik bir tarif olmuş elbasan tava ile uzaktan akrabalığı var gibi geldi bana bu güzel tarifi denemek isterim eline sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) elbasan tavayı da çok severim tabi malzemeler aynı evet kullanım biçimleri farklı :)

      Sil